Va rugam asteptati!

Compania de transfer digital de bani, Azimo, intra in Romania. Cum a reusit startup-ul britanic sa ia finantari de 31 de milioane dolari pentru a se extinde in intreaga lume

Compania de transfer digital de bani, Azimo, si-a anuntat extinderea in Romania si Moldova, ajungand astfel sa fie activa in aproape 200 de tari, unde face tranzactii in peste 70 de monede nationale.  Serviciul mobil de transfer, dedicat in special emigrantilor care vor sa trimita bani acasa, s-a lansat pe piata britanica in urma cu trei ani, iar de atunci a reusit sa atraga finantari de circa 31 de milioane de dolari pentru a se extinde in intreaga lume.


Peste 5,4 miliarde de dolari sunt trimisi in Romania si Moldova in fiecare an, potrivit datelor IFAD si Bancii Mondiale, mare parte din aceasta suma provenind din alte tari europene, a anuntat Azimo odata cu lansarea in Romania.  "Cum 3 milioane de emigranti romani traiesc in alte parti ale Europei, in principal, in Italia, Spania, Germania si in Marea Britanie, sustinerea familiei ramane motivul numarul unu pentru care banii sunt trimisi in tara", sustin reprezentantii companiei. 

Intreaga piata a transferurilor de bani se ridica la 600 de miliarde de dolari, la nivel mondial. Insa daca luam in calcul si transferurile neoficiale: banii trimisi in plicuri, prin persoane fizice, dintr-o tara in alta, probabil ca aceasta cifra se dubleaza, sustine Michael Kent, director si fondator al Azimo.

"In fiecare luna au loc peste 1 milion de tranzactii de remitere de bani catre Romania"
, mai adauga Kent.


Pe primele locuri in topul pietelor in care Azimo este prezenta sunt: Marea Britanie, Spania, Germania si Franta. Insa tarile din care sunti trimisi cei mai multi bani spre romania prin acest serviciu sunt Italia si Spania.

Azimo este o aplicatie mobila prin care pot fi transferati bani dintr-un cont bancar intr-un alt cont sau direct pe numele unei persoane (pe care poti sa o selectezi chiar din lista de Facebook), care in 30 de minute de la efectuarea transferului poate ridica banii de la sucursalele Idea Bank, BCR Smith&Smith, mai exact, din circa 600 de puncte de acces. Fiecare tranzactie percepe un comision fix de 2,99 de lire (idiferent de suma transferata).

Suma medie transferata prin acest serviciu este de 400 de dolari, la nivel global.

Principala strategie a companiei, pe piata din Romania, este de a atinge in urmatorul an o cota de 1% din piata.

Povestea Azimo - un startup care vrea sa lupte cu greii din industrie

Michael Kent, alaturi de alti doi parteneri de business, Ricky Knox si Marek Wawro, lansa in 2012 compania de transfer digital de bani, Azimo, dupa mai bine de zece ani petrecuti in aceasta industrie. 

"Inainte de Azimo am mai fondat o afacere care era o companie de transfer de bani traditionala, care a ajuns pe locul 5 in piata, este vorba de Small World Financial Services Group. Pe care am vandut-o la un moment dat. M-am gandit apoi ca tre sa existe o metoda mai buna de a veni pe aceasta piata in conditiile in care vietile clientilor s-au schimbat mult in acei zece ani. In 2012 lumea folosea smartphone-uri, reltelele sociale, servicii VoIP (n.red. servicii de voce si internet mobil) si mai ales SMS-ul", povesteste Michael Kent. Asa ca au lansat pe piata pe piata o platforma despre care recunoaste ca nu era in prima faza tocmai cea mai buna si mai comoda pentru acest gen de servicii. Dar dupa investitiile primite ulterior au crescut echipa de dezvoltare de la 5, la 25 de persoane care lucreaza constant la imbunatatirea aplicatiei.

Cum obtine un startup britanic bani si de ce americanii au un succes mai mare

Primele investitii in realizarea produsului au fost din surse proprii, pentru ca "nu poti sa iesi pe piata si sa ceri finantare fara un produs minim viabil (MVP)". Iar apoi lucrurile trebuie luat gradual: "Sa gasesti finantare pentru afacerea ta este ca si cum ai urca niste trepte, nu poti sa sari pur si simplu pana la etaj", spune Kent.

Primele investitii au venit din partea unor business angels, care nu erau foarte mari, dar, potrivit fondatorului Azimo, au fost indeajuns cat sa ii ajute sa treaca la nivelul urmator. "Investitorii early stage nu iti vor da milioane dar iti vor da suficienti bani cat sa mai rezisti putin. Mai mult de atat tu poti sa folosesti reputatia acestor investitori. Sunt cativa astfel de investitori si in Romania si daca reusesti sa le atragi atentia chiar si pentru o finantare primara vei capata, totodata o credibilitate importanta pentru a putea atrage atentia invetitorilor institutionali mari", explica Michael Kent.

Apoi, trebuie sa fii foarte atent la alegerea primului investitor institutional care iti ofera finantare, el trebuie sa sustina planurile startup-ului tau si sa fie constient ca niciodata cifrele pe care i le prezentate intial nu se vor dovedi a fi reale, marturiseste razand fondatorul Azimo.

Sansele de a gasi un investitor care sa iti ofere o runda de finantare de peste 5 milioane de euro sunt mult mai mici pe piata europeana decat in Statele Unite. In Europa nu sunt mai mult de 20 de institutii care pot sa ofere astfel de fianantari, sustine Michael Kent. Bineinteles, ca orice startup europena isi poate cauta investitori si in SUA, dar, antreprenorul atrage atentia ca de cele mai multe ori asta va presupune mutarea afacerii in State. "Ceea ce nu este un lucru rau atata vreme cat business-ul tau are de castigat din asta, dar pe noi nu ne-ar fi ajutat deloc. Asa ca, investitorii americani au bani multi si sunt pregatiti sa ii investeasca, dar iti vor cere sa iti muti afacerea in State.", adauga el.

Azimo a atras, in total, finantari de circa 31 de milioane de dolari, cea mai mare runda de finantare a primit-o in primavara acestui an din partea fondului de investitii Frog Capital, bani pe care i-a folosit in special pentru promovarea si dezvoltarea strategiei de marketing.  Compania cu sediul la Londra are o echipa de peste 85 de angajati. 

Exista si alte cateva platforme similare, precum WorldRemit (care a reusit sa atraga finantari de peste 100 de milioane de dolari) si TransferWise (care a primit investitii de 58 de milioane de dolari).  Michael Kent sustine ca nu le considera neaparat competitoare directe, mai ales in conditiile in care WorldRemit, spre exemplu, se adreseaza doar pietelor in care principala limba de comuncare este engleza (Marea Britanie, Australia, Canada). "Vreau sa cred ca principala noastra competitie este Western Union si Money Gram", subliniaza Michael Kent.

Sursa: startupcafe.ro

azimo 2

Proiect ContaPlus va recomanda cursurile:

MANAGEMENTUL PROIECTELOR IN DOMENIUL IT

MARKETING ONLINE

CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV SI CONTROLUL FINANCIAR DE GESTIUNE

CREATIVITATE PENTRU MANAGERI SI NON-MANAGERI