Va rugam asteptati!

ZECE SFATURI pentru a incepe sa faci marketing online pentru firma ta

Marketingul online este un domeniu amplu, insa una dintre cele mai la indemana solutii este reclama in reteaua Google. Attila Birtha, specialist in marketing si managing partner al agentiei Proclick, ofera zece sfaturi pe care sa le iei in considerare inainte de a incepe promovarea.

1. Seteaza-ti obiectivele! 

“Defineste obiective masurabile, clare si realiste pentru fiecare etapa”, recomanda Birtha.

La intrebarea “Care sunt obiectivele dumneavoastra?”, agentiile se lovesc foarte des de raspunsul “Simplu, sa vindem cat mai mult cheltuind cat mai putin.”

“Dar daca nu stabilesti clar cat este acel mult si cat este acel putin, nu vei sti niciodata daca ceea ce faci este in parametrii stabiliti sau nu, daca este rentabil, daca si unde iti folosesti cel mai eficient bugetul – toate aceste fiind elemente hotaratoare in luarea deciziilor ulterioare.”

2. Inconjoara-te de profesionisti

Lumea marketingului digital ofera multe oportunitati, dar ascunde, in acelasi timp, si multe capcane. A lucra cu profesionisti si oameni experimentati poate nu este o garantie a succesului, dar va fi cea mai buna cale pentru a evita un esec”, precizeaza specialistul.

O pagina web construita pe nevoile afacerii tale, cu continutul corespunzator va face diferenta intre un succes sau esec. “O campanie Adwords bine pusa la punct, unde sigur investesti pentru vizitatorii de care ai nevoie, va fi un pilon pentru trafic de calitate, care desigur face parte la fel din succes. Toate acestea pot fi facute doar de profesionisti, de cele mai multe ori de catre agentii specializate”, spune acesta

3. Invata si tu

“Chiar daca vei angaja profesionisti e important sa intelegi canalele de promovare, indicatorii de performanta, pentru ca sa poti lua deciziile potrivite”, spune reprezentatul Proclick, adaugand ca resursele pentru informare, in primul rand cele online, sunt nelimitate, la care se adauga si o serie de evenimente si traininguri organizate in Romania pe teme de promovare online.

4. Ai grija ce iti doresti, s-ar putea sa se indeplineasca.

“Da, s-ar putea sa-ti atingi obiectivele insa stii sigur ca esti pregatit sa faci fata numarului de clienti pe care ti-l doresti? Ca agentie, ne-am confruntat cu mai multe cazuri in care clientii au cerut sistarea campaniilor de marketing, temporar, pentru ca nu faceau fata cererilor.”

5. Tu nu esti clientul tau!

Attila Birtha spune ca exista o capcana in care antreprenorii pica, cel mai des: luarea decizilor sau, mai grav, parerea ca toti clientii gandesc la fel ca proprietarul afacerii, facand astfel presupuneri din perspective subiective si nefondate.

Cele mai frecvente presupuneri sunt:

  • nu cred in campaniile Adwords pentru ca eu nu dau click pe acele anunturi niciodata
  • daca nu sunt pe prima pozitie, nu voi avea vizitatori
  • mi-e imi place asa site-ul meu, altceva este de vina ca nu convertesc vizitatorii
  • concurenta este foarte slaba, mie nu-mi place ce fac ei

“Tu nu esti clientul tau! Asa ca angajeza profesionisti si nu presupune,” spune Birtha.

6. Studiaza piata si concurenta online

“De cele mai multe ori presupunem ca avem in mediul online aceiasi concurenti ca in piata pe care am operat pana acum. Nu este asa. De cele mai multe ori, in online, peisajul concurential este diferit. Gaseste-ti concurentii si invata de la ei. Vezi ce ofera ei si cum ai putea tu sa te pozitionezi diferit fata de ei, pentru a iesi in evidenta.”

7. Fii diferit

Daca singurul diferentiator in ceea ce faci sau vinzi online este pretul, atunci ai o problema. Birtha recomanda sa iti studiezi cu atentie concurentii si sa gasesti elementul care te-ar putea ajuta sa fii diferit si sa iesi in evidenta mai usor.

8. Nu presupune niciodata

“Da, nu presupune niciodata. Acesta este o regula de aur. Prespunand, iti limitezi oportunitatile. In mediul online, poti sa vezi foarte repede ce functioneaza si ce nu. Testeaza, masoara, verifica, asigura- te, mai ales daca esti la inceput. Nu presupune.”

9. Cunoaste-ti audienta si profilul clientului tau

“Paul Renaud, executive coach in performanta de top si marketing, spunea ca daca vrei sa fii cel mai bun in ceea ce faci, atunci gaseste-ti acel Buyer Persona. Adica sa stabilesti profilul si comportamentul clientilor tai. Daca nu ai stabilit pana acum profilul clientului tau, asa cum fac multe alte companii, o sa iei deciziile bazandu-te pe ceea ce crezi ca au nevoie clienti, in loc sa iei aceste decizii in functie de ceea ce stii ca au nevoie ei”, mai spune acesta.

Stabilirea profilului clientului te va ajuta sa-ti intelegi mai bine clientii, sa afli cine sunt si ce nevoi au. Astfel, vei putea sa-ti schimbi mesajul transmis potentialilor cumparatori, mesaj care ar trebui sa fie mai putin despre caracteristicile produselor si mai mult despre cum pot ei beneficia de pe urma lor.

“Mai mult, profilul clientului ajuta la dezvoltarea produselor, serviciilor, si la tot ce tine de achizitia si retentia clientilor.”

10. Investeste

“A incepe dezvoltarea prezentei online cu succes cere investitii. Rezultatele nu sunt garantate si e bine sa te asiguri ca ai resurse sa poti sustine aceasta activitate pana la atingerea obiectivelor stabilite. Nu porni pe acest drum niciodata doar cu presupunera ca te vei putea sustine financiar  din vanzarile facute a doua zi”, conchide Attila Birtha.

 Sursa: www.startupcafe.ro

online marketing5

Proiect ContaPlus va recomanda cursul:

MARKETING ONLINE