Va rugam asteptati!

Vrei sa intri in afaceri? 12 pasi esentiali pana la startup

Drumul de la calitatea de angajat la privilegiul de a fi antreprenor este presarat cu provocari, temeri, decizii intraznete. Cel putin 12 pasi trebuie urmati pentru o tranzitie lina de la salariat la patron, crede un antreprenor din America. 


Sujan Patel, specialist in growth marketing si antreprenor, a enumerat, in publicatia Entrepreneur.com, 12 pasi catre un startup reusit: 


1. Stabileste ce vrei sa faci. Gandeste-te la abilitatile si cunostintele pe care le ai, la experienta ta. Ia in considerare ceea ce vei putea face, in mod realist, zi de zi, timp de ani intregi, avertizeaza  Sujan Patel, antreprenor si colaborator la site-ulEntrepreneur.com. Daca nu ai abilitatile si cunostintele necesare, trebuie sa intelegi ca acestea "se castiga, nu ti se dau", crede Jeff Haden, editor la publicatia de business Inc.com . "Du-te la scoala! Citeste o carte! Citeste 10 carti! Vorbeste cu prietenii! Ia-ti un job part time la o firma mica. Ia-ti un job part time intr-un domeniu diferite de al tau!" - ne mai sfatuieste el. 

2. Vezi pe ce ar putea da lumea banii. "O afacere viabila este la interesectia intre ceea ce ai vrea tu sa faci si ceea ce ar vrea altii sa cumpere", scrie Entrepreneur.com. Nu trebuie neaparat sa iesi pe piata cu ceva absolut nou, poti foarte bine sa vii cu o imbunatatire a ceea ce deja exista. "Uita-te in jur si incepe sa te plangi tie insuti. Vei vedea o gramada de probleme care cer solutii. Acele solutii sunt ideile de business", arata, la randul sau, Inc.com. 

3. Vorbeste cu potentiali clienti. Gaseste cativa oameni despre care crezi ca ar putea sa-ti fie clientii ideali si intreaba-i care le sunt cele mai mari nevoi, temeri, aspiratii legate de ideea ta de business. Evenimentele business, receptiile, conferintele pot fi bune ocazii pentru ca oamenii de afaceri sa intre in legatura cu potentiali clienti, parteneri sau alti actori din domeniu, scrie Small Business Trends

4. Fa-ti planurile de marketing si de afaceri. In ziua de azi, marketingul implica realizarea de continut, social media, trimiterea de email-uri si asa mai departe - enumera Entrepreneur.com . Un plan de marketing trebuie sa-ti raspunda neaparat la 4 intrebari: De ce ar apela un potential client la tine? Care iti sunt clientii-tinta? Care sunt competitorii tai? Care este pozitionarea ta ca brand pentru clientii tai tinta? Mai multe despre cum poate arata un plan de marketing AICI. Despre ce contine un plan de marketing puteti citi in limba romana si pe rubinian.com . 

Un document si mai important pentru un startup este planul de afaceri. Acesta trebuie sa arate cum vrei tu ca afacerea sa functioneze: structura operationala, produsul, sistemul de livrare si planurile de extindere. Descarca de AICI un model romanesc de plan de afaceri pentru startup-uri care vor sa ia fonduri europene

5. Construieste-ti afacerea la scara mai mica. Daca poti, testeaza-ti ideea de afaceri lansand-o la scara redusa, in timp ce inca esti angajat la jobul tau de zi cu zi. Asta iti ofera posibilitatea de a-ti testa ideile, fara riscuri, de a-ti face primii clienti si de a vedea daca viitoarea afacere va tine si  dupa ce parasesti "zona de siguranta" a jobului unde esti angajat.  Tuturor antreprenorilor le-a fost frica sa-si inceapa afacerea. "Orice risc iti iei astazi este un risc dupa care te vei putea reface. Cu timpul, vei putea sa depasesti aproape orice esec sau poticnire si te vei pute ridica mai bine echipat pentru a reusi in viitor", sustine Jeff Haden. 

6. Evalueaza feedback-ul si fa ajustarile necesare. Afacerea la scara redusa te va ajuta sa stabilesti care dintre partile ideii tale de business sunt bune si care trebuie ajustate. Ia in serios feedback-ul clientilor si fa modificarile necesare inainte sa incepi afacerea la scara mai mare - scrie Entrepreneur.com . 

7. Fa-ti o echipa. Daca ideea ta pare viabila, stabileste pe cine vei vrea sa iei alaturi in echipa ta de conducere cand iti vei demara afacerea full time. Ai putea avea nevoie de specialisti in : finante, marketing, relatii cu clientii si productie. Investotorul John Rampton propune, in plublicatia Inc.com, 4 pasi pentru crearea unei echipe de startup: identificarea posturilor, identificarea candidatilor, procesul de angajare, angajarea propriu-zisa. El recomanda ca un startup sa apeleze mai intai la serviciile unor colaboratori si mai apoi sa angajeze salariati full-time. 

8. Asigura-ti finantarea. Cei mai multi patroni se autofinanteaza la inceput si apoi incearca sa gaseasca alte surse de finantare. StartupCafe a identificat 7 surse de finantare disponibile in Romania pentru firmele la inceput de drum: fondurile europene, fondurile guvernamentale nerambursabile, creditele bancare, investitorii de tip business angels, granturile de tip non-equity, fondurile de private equity si venture capital, crowdfunding-ul. Mai multe, AICI 

9. Stabileste structura societatii tale. Cea mai utilizata forma juridica folosita in Romania este SRL-ul - societatea cu raspundere limitata. Poti incepe, insa, afaceri si ca persoana fizica autorizata (PFA). StartupCafe a facut o comparatie intre cele doua forme de functionare, AICI  . Unele intreprinderi mici si mijlocii au optat pentru a fi societati pe actiuni, pentru a se putea lista la noua platfora de tranzactionare destinata IMM, AeRO, a Bursei de Valori Bucuresti si pentru a obtine astfel noi capitaluri. 

10. Paraseste-ti jobul. Cand esti pregatit, paraseste-ti job-ul de angajat, insa te asteapta si mai multa munca in calitate de antreprenor. "Ai grija sa lasi usile deschise cand pleci, pentru ca nu stii cand iti vei reintalnii fostii sefi sau colegi si va trebui sa lucrezi cu ei din nou" - scrie Entrepreneur.com . Inainte, insa, de a renunta la job, asigura-te ca ai din ce sa traiesti, ca ai un fond de rezerva si ca ai asigurare medicala. Daca in calitate de angajat, beneficiezi de asigurare medicala privata, cu anumite servicii premium, foloseste-o la maximum inainte sa demisionezi . Cand te hotaraesti sa renunti la job, fa-o "cu clasa": scrie o scrisoare de demisie in termeni pozitivi, in care sa multumesti angajatorului pentru colaborare, anunta-l in prealabil pe seful tau direct, mentionand realizarile obtinute in firma, contributia firmei la cariera ta, multumindu-i lui si celorlalti colegi. Eventual te poti oferi sa faci training cu cel care iti va lua locul in firma mai departe, scrie Steamfeed.com . 

11. Stabileste un buget de lucru. Odata ce ai inceput sa te dedici full-time firmei tale, stabileste-ti un buget care sa includa: cheltuielile cu marketingul, salariile si alte achizitii importante. "Asigura-te ca nu arunci banii pe cheltuieli frivole!", scrie Entreprenueur.com . 

12. Dezvolta-ti compania conform planului. Plecand de la afacerea la dimensiunile reduse, trebuie sa iti "maresti" business-ul la scara planuita. De altfel, proprietatea unei afaceri de a fi "scalabila", adica extinsa, este o conditie pe care investitorii de tip business angels o pun inainte sa-ti acorde investitia in schimbul partilor sociale. Acesta este si obiectivul unui business angel - sa-si vand partile sociale pe o suma mai mare decat cea pe care a investit-o. 


In acest articol, au fost utilizate informatii publicate pe: Entrepreneur.com, Inc.com,Small Business TrendsSteamfeed.com .

Sursa: www.startupcafe.ro

business ideas 01

Cursurile Proiect ContaPlus din luna septembrie:

http://www.proiect-contaplus.ro/cursuri/433-expert-legislatia-muncii

http://www.proiect-contaplus.ro/cursuri/405-controlul-financiar-preventiv-si-controlul-financiar-de-gestiune-3

http://www.proiect-contaplus.ro/cursuri/403-designul-si-implementarea-proiectelor-de-cercetare-in-exercitiul-multianual-2014-2020

http://www.proiect-contaplus.ro/cursuri/402-analiza-cost-beneficiu-2

http://www.proiect-contaplus.ro/cursuri/412-adaptarea-conditiilor-de-contract-fidic-la-constrangerile-legislatiei-de-drept-public